♥ sayunk-sayunk kuh ♥

Sunday, August 14, 2011

♥ bila aku jatuh cinta dengan 'dia' ♥






السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ






"AKU RASA SANGAT SELFISH KALAU AKU SIMPAN BENDA TU UNTUK DIRI SENDIRI"


Dah lama rasanya jari jemari ni tak hapdate belog..Hari ni tergatal jugak tangan,,terbuka jugak hati nak share sesuatu dengan orang lain..Tajuk entry bukan main maha gempak lagi..BILA AKU JATUH CINTA DENGAN 'DIA'..Siapa dia..??Maksud jatuh cinta disini bukanlah jatuh cinta dengan 'pemilik tulang rusuk kiriku' ceh ceh ceh *sambil buat kening dabel jerk dan berangan ting ting ting ting "dimanalah pemilik tulang rusuk kiriku,,tengah buat ape tuh..??semoga pemilik tulang rusuk kiriku puasa penuh yer"hahaha*..Okeh stop berangan kembali kedunia nyata sebenarnya aku jatuh cinta dengan NOVEL HLOVATE..=)


Bulan-bulan puasa ni better buat menda-menda berfaedah sikit yedok dapatlah jugak topap pahala..Ntah kenapa sejak Ramadhan menjelma ni tuan tanah ni sangat-sangat-sangat rajin nak membaca novel..Yeahhh baru selesai baca buku "CONTENGAN JALANAN" by HLOVATE..Awesome sangat,,satu-satunya novel yang betul-betul buat aku sentap sampai kelubuk hati yang paling dalam..Sumpah ini bukan main-main,,ini siriyessss...*tak pernah aku rasa macam ni bila baca novel* (T_____T)





*sumber incik google..trimas dong*



Ini bukan novel cintan-cintun remaja zaman cinta monyet..Bukan jugak kisah jiwang yang buat kita rasa macam diawang-awangan..Bukanlah kisah sedih ditinggalkan sang teruna tanpa belas kasihan..Tapi ini kisah hidup,,kisah hidup tentang 'contengan pengalaman perjalanan cari tuhan'..Yang bawak kita berfikir erti hidup yang sebenar tuh macam mana..Pengisian jiwa yang betul-betul hebatttt...=)
.....................................................................

Hidup bukan hanya diertikan dengan not muzik atau warna-warna..
Hidup bukan hanya diertikan dengan kejar harta dan kerjaya..
Hidup bukan hanya diertikan dengan kejar cita-cita..
Hidup bahagia bukan hanya diertikan dengan senyum ketawa riang gembira..
Hidup itu untuk akhirat..
Living here for the hereafter.......................
....................................................................................

Bulan puasa nie memang kenalah kalau baca novel nie..Memang sangat sesuailah dengan situasi dalam cerita tuh sebab cerita dia pon dalam bulan puasa jugak..Semoga aku pon mampu jadi macam diorang yang cari erti hidup sebenar sebab setiap hati tuh bukan aku yang pegang,,bukan jugak orang lain yang pegang,,tapi hati tuh Allah yang pegang..

Sekadar Renungan Bersama:-


"kalau bersama waktu susah senang dan makan berkongsi pinggan,,tu baru namanya kawan sepanjang zaman"

"kalau sekali itu dikatakan kebetulan kali kedua itu namanya.........suratan..??"

"hidup didunia ni seperti perjalanan yang terlalu panjang dan terlalu banyak perhentian sementara,,hingga kadang-kadang terlupa sebenarnya diri ini nak kemana"

"peluang yang dalam hidup ni sama juga macam kereta api,perlu digapai waktu dia sekejap terhenti depan diri..terlewat sesaat,,makan asap"

"kalau kompas tersilap arah,,perlu berpatah balik walaupun payah"

"kalau orang kata nak buang tatu dikulit tu sakit,,nak buang tatu dosa dihati tu lagi perit"

"benih baru nak bangkit,,disiram dengan air dan baja..Hati baru nak bangkit kena disiram dengan apa..??"

"puasa itu bukan hanya tahan lapar dan dahaga sahaja..puasa itu untuk bersihkan roh.."

"aku teringin nak masuk syurga,,siapa yang taknak..kalau ko masuk dulu tarik aku sama.."


Antara ayat-ayat dia yang boleh buat kita berfikir sejenak tentang diri sendiri kan..Tapi ayat yang paling aku ingat sekali yang ni lah.."the man who decided to change on the 12th hour dies on the 11th"..Apa yang kita paham tentang ayat ni..??Hajat yang tak kesampaian..??Mungkin...(^___^)


Okeh malas cerita panjang..Tak best lah kan nak cerita sedalam-dalamnya,,so untuk maklumat lanjut jom serbu kedai-kedai buku yang berhampiran sekarang..Yihaaaa...



(p/s : ari ni pergi MPH,,grab lagi satu novel HLOVATE "aA+bB"..Lepas tuh dah tempah novel "Bogel Menuju Tuhan" by Zahiril Adzim yorrrr..Kalau ada rezki minggu depan boleh dapat..huhuhuhu)

7 comments:

seyla arvineyla said...

jiwang ar ko nyah....hehe...=)

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

seyla arvineyla : mane ade jiwang der..yok bace novel nie yok...=)

nelly said...

sweetnya !!

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

ok ..nanti nk try carik novel ..mvcm bes :)

hai ..

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

nelly : sweet n sour kan kan..=)

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock : sila sila..best novel nie..=)

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

cam best jer...pinjam! agegege

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ : ha hambekkkk jewk..aku nk kumpol buku2 dye..best wooo..terbaek...=)