♥ sayunk-sayunk kuh ♥

Thursday, March 17, 2011

♥ bermaen dengan lappy part 1♥



helloww my prengg..
entry nie hary adelah entry tok mereka yang agak boring kat umah sebab xdek keje nak wat..jadikk leh praktikkan xtvt nie yer..xtvt apekahh..??aku panggil mende alah nie "impian tak tercapai"..hahaha veryy the bongokksss..okeii dah,,tok saper2 yang nak jadik mak andam kew kan nak make up saner kew nk make down cinie kew atau baru nak berkecimpung dalam bidang make upp nie moh ler kiter menyekodeng mende alah nie..lebeyy kurang macam make over orang dialam maya kot..waahhh dasatt yelaaa make up kan orang betol kang maunyer berubah uper cam badot sarkess haruu lak,,jadikk jalan selamat korang toraii laa dulu kat cinie eh...okeiiii jom.....=)



langkah kepertama masuk dulu website dye..hang taip jewk taaz.com@make up artis pastuh nanty sign up laa dulu..okeii then lepas dah lepas sumer tuh akan kua laaa macam atas tuh..pastuh korang pilihlaaa model tok jadik bahan ujikaji korang nie ader banyak pilih jewk yang maner 1..kalu xnk pakai model yang disediakan korang leh upload gambo korang sendiri..tapi kene ekot piawaian yang telah ditetapkan laa..korang bace jewk laa sendiri nanty yer..(oritee gak an gune gambo sendiri leh bajettt chantekk sket ala-ala artis)..hahaha xpown upload jewk gambo orang yang korang benci..ahakzz sebab leh pedajal orang tuh tanpa diketahui oleh beliau..hauhauhauhau (tandok setan dah naek aku pown dah mule terpikir saperlaa yang leh aku pedajal)..haha..awasssss beck...=)



haaa nie model yang aku pilih tadik..luper lak nak amek gambo dye sebelom dimake over kan..xper2 last nanty kiter leh wat perbandingan sebelom dan selepas yerr..kat gambo nie aku dah syelekkk kan dye ngan lipstik maaa..waner merah jambu xjambuu laa sangat tapi sweettss laa..memang banyak pilihan waner toraii jewk laa ekot kretebiti korang yerr..


then,,letakkan foundation kat muke dye..okeii nie dah silap langkah dah sepatotnyer kiter letak foundation dulu baru mende laen..tapi xperlaa mak andam yang profesional xkesah maner2 pown janji hasil kerja tangan chantekk..yehaaa aku letakkan foundation yang agak gelap sket bia model aku nie ader ruper ala-ala wanita asia..cewahhhhh...nampak x beza dengan pic kat atas tuh ader kannn kan kan...okeiii pandaiii...

pastuh kiter tepek kan lak blusher kat pipi beliau..wahhh meyahh meyahh gituuu..kalu nak laie pekat cam badut tuh pown bley..kaw nak letak waner pepel kew ijau kew ske aty kaw laa..kire cam ujikaji gak laa an..yang best mende alah nie an dye ciap mention laie jename aper yang ko gune,,name aper,,warne aper memang besh ah..syokk gilerr...


beralih pulak keacare mencalit eyeshadow kemater..waaaa kat cinie aku guner kaler pepel maaa..memang rambang mater aku nak pilih design tok mater minah nie..banyak giler xtaw yang ner 1..ko nak yang taruk eyeshadow 3 kaler pown ader gak..beshhh ahhh..nie yang aku xsaba nak tuka stail rambut lak..nak wat rambot ala-ala daten yang sanggol tinggi tinggi tuh ah..jom jom pat tukaaa..


pearghhhhhh!!! memang banggggggggggggggg....kai laaa an...ngah syok2 aku mengodek mende alah nie sekali kua mende nie..crashhh laa plakk..tolonggg laaa jangan maenkan perasaan mak andam yang ngah berangan-angan niee wehhhh...demm demmm demmm...!! dah ah malas ah nak bukak balek mende alah tuh jom g dapor tibai sambal petai lak..esok laa lak aku sambung entry yang tergendale nie,,aku pown nak nengok gak caner laaa hasil kerje tangan mak andam propesional nie haa...adekah wajahnyer sechantek siti nurhalija atau pown setampan badut sarkess..??nak taww kne tungguu esok yerr..nanty kiter sambung touch up model nie laie..okeiii tata prengggg...=)

No comments: