♥ sayunk-sayunk kuh ♥

Wednesday, March 30, 2011

♥ surat layang cik jenab ♥


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ


ari tuh aku kemas-kemas bilik,,(rajen kan)..sangat-sangat bersepah,,bukan aku yang wat pown (cehh konon)..sedang aku mengemas-gemas dengan haty yang riang tibe tibe.......
tibe-tibe terjumpe mende alah nie..apekah..??syerina misterina betol ah..jadik jiwe aku yang mude remaje nie pown memberontak giler nak taw ape mende laa yang ader dalam mende alah nie..yelaa maner laa taw kan aku terjumper duet berkepok kew bukan kew rezki namenyer..leh jugek beli kaler crayon wat mewarne dimase lapang..(jangan mimpi ah)...


nie laa mende alah nyer..agak-agak ader aper dalam tuh ek..??kaw xtaw..??xper xper aku taw sebab aku dah bukak pown mende alah nie..mase pegang jewk mende nie aku dah ase laen macam,,seriau pown ader...nebes,,cuak,,berdebar sumer menda datang secare tibe-tibe..jari jemari yang comel nie dah mula rase bergetar-getar cam ader vibration yang sangat kuat jewk..(cehh saspendet x)..ngeh ngeh ngeh..bilerrr dah bukak jewk makhlok berwarne itam legam nie tibe-tibe.............



laa kaw kew ingt saper laa tadi..hahahaha surat-surat lamer kuh..yeahhhhh...ketemu laie kiter yer..eceh xleh blah..biler tengok jewk surat murat nie pipi aku mule rase cam nak blushing-blushing.."macammm" yer jangan sala paham..maluuu nyer laa hai,,kantoi laa weh dulu aku jiwang karatt maen surat-surat..tapi yang xleh blah nyer laie aku maen surat-surat gune sistem pos ekspres...

mungkin mase zaman comel-comel tuh aku telah terpengaroh kot dengan perkataan-perkataan yang terdapat pada sampul tuh...sile perhatikan betul-betul ader xditulis DIJAMIN SAMPAI ESOK..aku pown aper laie simpan la duet banje skolah ary-ary sebab nak beli sampol pos ekspress nie kat pejabat pos...yelaa kalu surat biase mau seminggu baru sampai biler gune sampul nie esok dah boleh sampaii...(cehh konon nyer)..hakhakhakhaktuiiii....


ceh ceh ceh ceh kaw kew yang anta..(kantoi)..biase laa weh zaman mude mudi,,zaman pakai baju putih kaen biru mude laie,,zaman kaen nak pakai tinggi-tinggi macam skolah tuh banjir,,zaman tudung kalu bley biar singkat bia nampak *** brand kerokedail tuh..(eh ader kew)..hahahahah zaman tuh teknologi enset dah ader tapi xberape nak membangun laie wat budak skolah macam aku nie..(aku jewk kot orang len xtaw la)jadik altenatip laen adelah gune sistem surat menyurat laa..kalu nak gune sistem burung takot cam kolot giler plak..hahahah haa biler cakap pasai enset nie teringt lak citer dulu-dulu...

mase tuh dok skolah asrama,,enset memang mende haram kat skolah..pelik aku ah,,tapi aku bawak jugek..yang paling sadis tiap kali spotcheck jewk mule ah masing-masing yang rase ader bawak mende-mende haram nie idop mesty xtenang..bermula la adegan panjat memanjat syiling semate-mate nak sorok mende alah nie..aku pown xterkecuali gak terlibat samer,,mule ah membaraikan enset satu persatu..(ngok gak padahal enset W3310i jewk) tapi besh sebab enset 3310 tuh senang nak bukak satu persatu xcam enset skung..pastuh simpan laa ditempat yang dipikirkan selamat..fungsi baraikan tepon satu persatu tuh konon-konon senang laa kot nak selit-selit..(kononnyerrr)..

yang paling sadis lak biler dah abeh xtvt mengspotcheck tuh mule laaa bertempiaran memasing mencarik balek harte pusake yang dok sorok-sorok tadik..paling xleh blah sekali biler warden jumper bateri tepon sahaje atau key pad tepon sahaje atau hanya casing tepon sahaje..okeh bley bayang x..??klaka siot..pastuh warden leh tanyer lak nie bateri tepon saper..??asai leh jumper bateri jewk maner pegi enset tuh..??memasing diam ah xkan nak ngaku lak memang ngok laa an kalu ngaku..hahahhaha (nak jewk aku jawab cikgu tuh bateri public phone kat depan tuh ha sayer tanggal ary tuh sebab nak jemur dye)..hahahhaha mau kne penampo sampai giler kot nanti..hahahhahaha

dah laa citer pasai enset kiter kembali ketajuk utame..pearghhh xsangke an aku still simpan laie surat 6 taun dulu..walaupown aku dah xberaper nak hengat tentang kewujudan surat nie..taun 2005 tuh,,ceh ceh ceh mase nie zaman bunge-bunge cinta baru nak berkembang..zaman cinte monyet tp bukan monyet yang bercinte..kalu xsilap mase nie kiteorang bertuka-tuka biodata + gamba kot..yelaaa 3310 maner laa leh anta mms makcikk oit...(beck ko jangan gelak ek aku sekeh kang)..

ermmm tapi tidak diluper surat versi biase jugek ader..versi tepek setem 20sen..yang nie murah sket dari pos ekspress tuh..tapi biase laa kalu anta versi nie kne tunggu laa dalam seminggu baru leh sampai ketangan kaw..surat nie laie lamer,,kalu xsilap aku mase zaman form 1 kew form 2 ntah..(plizz cik zira tolong betol kan kalu patik sala)..hahhahahha kenaper cik zira..??sebab sebab sebab dulu aku ader skendel ngan die..eh x x x gurau jewk sebab dulu kami sangat kamcing..mase skolah rendah skolah samer-samer,,skolah agame pown skolah samer-samer,,tadika pown samer-samer jugek..kire sumer samer-samer laa termasuk maen rebot tiang kat skolah..(erkkk perlu bg taw kew)..

pastuh pas abeh jewk upsr dye dapat skolah laen,,jadikk kami dah x samer-samer laie..makanyer terjadiklaaa adegan surat menyurat nie..ihikkkzzz klaka pown ader biler bace balek surat-surat nie...dengan pen kaler kaler warne warni bagai..hahahhaha tapi jap jewk adegan nie,,yelaa masing-masing sebok dah nak study laa aper laa an..lepas tuh masing-masing mendiamkan diri kire lost contact laa..tapi tuh dulu laa skung tidak laie,,sejak ader nyer faceby nie jangan kater kawan skolah rendah kawan mase dalam perot pown leh jumper balek..(nampok sangat menipu)...ngeh ngeh ngeh..

dan dan dan dan laie 1 yang best biler aku terjumper 1 biodata budak nie..berikut aderlah butir-butir biodata itu..ahakzz



NAMA : FARID KAMIL (bukan nama sebenar,,mane leh bg taw name betol kantoi ah)..

UMUR : 15 TAHUN..

HOBI : BERKENALAN (poyo laa an) DAN BERMAIN GITAR (bajett macho ah tuh)..

CITA-CITA : PENYANYI (hakhakhak okei okei)..

MINUMAN KEGEMARAN :LIMAU AIS (perlu kew bagi taw)

MAKANAN KEGEMARAN : MEE GORENG BASAH (ahakz memang menu biase dalam biodata)

KENANGAN MANIS : BERKELAH (ok pk +ve maybe dye berkelah kat jepon)

KENANGAN PAHIT : DIROTAN OLEH CIKGU (tuh laaa nakai sangat saper suruh) DAN JATUH MOTOR (okehh memang pahit ah sebab aku pown penah jatoh sampai rabak lutot,,hahahahhahaha)---->beck jgn mara aaa...

WARNA YANG DIGEMARI : BIRU,,PUTIH DAN HITAM (aku nak sangat cari boboi yang cakap dye ske kaler pink,,ader x..??)

TEMPAT LAHIR : HOSPITAL

TARIKH LAHIR : 21/6/1989 (bajet cam aku nak kasi adiah ah tuh)

BIL ADIK BERADIK : 9 ORANG (ANAK KELIMA)..(wahhhh ramai)

CIRI-CIRI : ROMANTIK DAN PENYAYANG (paling xleh blah sampai aku ase nak goling-goling jewk)

ALAMAT : *******(xleh bg taw ah an kang kantoi lak)

NO TEPON : AWAK BERI DULU BARU SAYA BERI (weh aku xdek tepon laie mase nie tepon umah ader la)

ZODIAK : GEMINI



YANG BENAR,
FK..=)


adesss siyess nak tergoling-goling kot aku bace..tapi yelahh itu citer lamer,,citer zaman kanak-kanak ribena baru nak membeso..kenangan siott,,bukan senang nak dapat kenangan-kenangan cam nie..kalu laa skung aku jumper dak tuh caner laa kan..mau pecah perot kot aku gelakkan dye..atau atau atau dye skung dah jadik penyanyi terkenal..hahahhahahah (xbek gelak weh maner taw ntah-ntah betol)..dah laa dah laa sekian sahaja citer aku pade hary ini..jumper laie di entry akan datang..sekian time kaseh..

(p/s : pasnie kne simpan leklok ah makhlok itam legam tuh kang kantoi ngan mok incik kew xpown my sis yang senget tuh kew mau kne gelak lak aku..)

4 comments:

♥CiK duYung♥ said...

hahaha! surat chenta sehhhhh~ i like! kecik2 da pndai main cinta eh!

♥ ..misz jenab..♥ said...

waaaaaaaaaa kantoi pulak..biase laa zaman monyet2 ngah gedik2 weh..ahhh gelikkk jewk biler ingt balek..hahhahaha

Anonymous said...

kakaka
sory tebace jewk pown

♥ ..misz jenab..♥ said...

ecehhhh terbace konon...kew memang selalu bace haa..??hahahha
seriau sehh xkenal saper..hahahaha =)