♥ sayunk-sayunk kuh ♥

Monday, May 16, 2011

♥ selamat hari cikgu,,cikgu ♥




السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ



Seperti kebiasaan dan kemestian bagi pemilik tanah pusaka nie untuk menghapdate belog beliau dengan entry-entry yang baru jika beliau menganggap bahawa hari tersebut sangat istimewa buat dirinyer dan jugak orang sekelilingnya..eceh ayat sudah tonggang langgang sebab sudah lame tak belaja subjek Bahasa Melayu..Last belaja mase skolah menengah ari tuh kot..Itu pon dah bertaun taun yang lepas..Ehhh tibe-tibe musykil ala-ala perok sebab nak tanye kenape mase study dekat poli dulu takdek subjek Bahasa Melayu yearrkhhhh....??Okeh dah lupekan jap soalan tuh sekarang kita lihat berjemaah gambar rajah comel giler babeng kat bawah nie..(owh terperasan pulak)..


Apa yang anda paham mengenai gambar tersebut..??Tettttt masa dah tamat..Malas cikgu jenab comel (konon) nak bebel panjang sebab rasenyer sumer dah tahu kot entry gempak (ceh ceh ceh) nie ade kaitan dengan hari ni 16 Mei..16 Mei hari ape pulak..??Haaa tak tau...??Wattt the fish cake laaa ko nie..Dari aku darjah 1 kot aku dah hapal 16 Mei tuh hari ape..Hari guru laa beb,,guru,,cikgu,,cikgi,,mekgi,,mekdiii erkkkk...=/

Siyes kan kenangan yang paling best sekali adelah mase kita tengah belajar..Macam-macam lah sampai kadang-kadang bile ingat balek cite-cite lame mule lah sengeh mengeh lebo macam sipot sedot sorang-sorang..(okei itu tipu)..Bile tanyer sengsorang mesti ade kan cikgu peberet kesayangan lah konon-konon (ohoiii)..Termasuklah tuan tanah nie jugak,,kalu dulu aku paling suke sekali subjek Bahasa Inggeris..(pearghhh)



Kenape..??hahahaha Tak payah bagi tau jawapan pon sume dah boleh tangkap lah..Lumrah lah kalu ko student boboi pon mesti korang terkinje-kinje kalau cikgu mekgu yang ajar korang tuh cun giler muke ala-ala artis kan..Lepas tuh cikgu tuh pulak single mingle,,wahhhh sanggup jewk belaja subjek tuh seharian sampai petang..Subjek yang ngok pon serta merta terus dapat A1 sebab semangat belajar yang tinggi..


Berlainan pulak dengan situasi diatas..Dulu aku paling tak suke subjek Sejarah sebab sangat-sangat-sangat bosan..Belajar mende yang dah lepas yang dah berlaku berzaman-zaman dahulu kala..Lepas tuh kena ingat banyak tarikh sedangkan otak aku nie cume cukup-cukup boleh ingat tarikh lahir aku,,nombor talipon polis,,no ic,,dan jugak tanggal 16 Mei ..Okeh jawapan yang poyo diabad ini..


Tapi kan kan kan..Cikgu yang kat atas ni yang paling aku ingat sekali kot sampai bile-bile..(eceh)..Cikgu kelas memandu..hahahahahaha Penyabar kot lagi-lagi bila nak mengajar budak bute kayu,,tak penah pegang stereng keta,,tak tahu mana satu gear,,serta nyaris menjahanamkan harta beliau tapi cikgu ni tetap cool..(cewahhh) padahal ntah-ntah dalam hati beliau yang paling dalam dah mule rase nak tonyoh-tonyoh jew kepale budak tuh..


Walau apa sekali pown yang diajar,,guru tetap guru,,cikgu tetap cikgu dan aku tetap aku..(eceh)..So buat sesape yang merasakan dye adelah guru cik jenab nak mengucapkan SELAMAT HARI CIKGU...=)

(P/S : nantikan kemunculan entry bertajuk "ADA APA DENGAN 11 MEI 11..)


10 comments:

suha said...

slmt hari guru!erk mcm la ko chekgu hahaha

wek..aku ade gak wat entry ari guru..nnti jenguk2 la tau

http://suhasimplelife.blogspot.com/

kambeng.karbonat said...

walaupon dah lama.kim salam hari guru untuk cikgu sejarah 2.cam cantik jer tgk dalam lukisan 2. :D

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

suha : hhahahaha..selamat hari cikgu jugak..hahhahaha aku memang cikgu pown,,xtaw kew..kehkehkeh

kambeng.karbonat : heheheh dh lame dh xjumper cikgu sejarah tuh...=)

nur diana rozali said...

gedik..ko tunang ke 11 mei?he3
btw, ckgu sej tu ak kenal ke x? papepon ckgu STADO mmg tbaik..kui3

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

nur diana rozali : mane nyer ade...FK tamooo laie..hikhikhik cikgu tuh ek,,mane leh bg taw...cikgu bi asenyer ko kenal kott..hahahahha

nur diana rozali said...

sape weiii ckgu bi?ghee

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

nur diana rozali : hahahhaha..mane leh bg taw..nk taw carik sendiri..hahahhaha

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

nyah..da lama aku x jenguk blog kau.. :(

selmat ari guru gak nyah..ko ajar aku menipu..kuang3.. :P

ain dzaya said...

nie entry lama nie ..
emm...slamat hari cekgu!!!
saya suke cekkgu ensem..erkkkk!!

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ : jenguk ape laa sangat cinie..dh lamer xhapdate nyot..hehehhe

ain dzaya : hamboiii hamboii hamboiii...sayer pown ske cekgu encem..smngat die laen kot kalu nk blaja..hahhaha