♥ sayunk-sayunk kuh ♥

Wednesday, May 4, 2011

♥ hidup saya macam roda beskal,,hidup awak macam..?? ♥






السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ


Wah lame bebeno tak hapdate belog..Nyaris-nyaris bersarang lelabah dah tengok..Biasalah orang penting majlis mesti lah sebok kan..(eceh) Alhamdulillah selesai jugak majlis kawen sabtu ari tuh..sangat-sangat sebok + sangat-sangat penat,,biasalah nama pon kenduri kawen kalau tak sebok bukan kenduri namonyo..hahahaha tapi hari ni malas lagi nak hapdate pasai kenduri lagi tapi nak stoly moly pasai "lumrah kehidupan"..Nie pon hasil pemerhatian terhadap diri sendiri dan juga sekeliling..Rasanya semua orang pernah rasa perasaan macam nie kooottt..Dan sesungguhnya sekarang aku sedang mengalami salah satu perasaan nie..Owhhh apekah...




Orang selalu cakap hidup ni umpama roda..Aku tak tahu lak roda apa,,beskal ke,,lori ke,,beca ke wallahuallam idok la den bertanyer kepada orang itu..(pearghh skema ayat)..Tapi dah nama pon roda semua sama jew lah kot..Yelah kalau tanye aku roda tu apa dengan serta merta aku akan jawab "roda tu bulat-bulat,,berpusing-pusing"..Tapi kenapa orang selalu kaitkan hidup kita ni macam roda..??Tau ke tak tau ni..Memain pulak die luku kang baru tau benjol..haha

Mungkin hidup ni umpama roda sebab roda tu kan sentiasa berpusing..Yang berbeza disini cumalah hidup ni sentiasa akan berputar kehadapan manakala roda pulak boleh berputar kehadapan dan jugak kebelakang bilamana kita menggunakan gear reverse huahuahua..Tapi bagaimana agaknya jika tayar berputar ke tepi..Lu pikir la sendiri mungkin roda itu mengalami keCACATan..hehehehe..

Lepas tu orang selalu akan cakap,,"kadang-kadang kita berada diatas"..Macam dalam gambarajah cool giler kat atas tuh la..Kemain die duduk dekat atas,,kuat bebeno..hahaha ermm ada betolnya jugak..Akan sampai satu masa yang kita akan berada diatas..(sila jangan pikir macam budak ni)..hehehehe dah sambung balek,,jadik bila dah duduk kat atas tuh jangan pulak lupa pada yang bawah..Jangan sesekali mempunyai perasaan dengki,,riak,,sombong,,takbur,,kekwat paham ke tidak..??Sebab tak mustahil satu hari nanti mungkin kita akan tergoling-goling bak nangka busuk yang tertonggeng didalam longkang..Masa tuh baru nak nanges terhenjot-henjot bahu gare-gare insaf dengan perbuatan sendiri..




Dan "kadang kala kita akan berada dibawah"..Ha amek ko kan dah terpenyek bak ayam penyek..Masa ni la satu perasaan akan timbul,,perasaan ape..??Kalau aku mengalami perasaan ni aku akan rasa down down down sangat-sangat lah..Rasa macam alahai kecik nye lah aku berbanding dengan orang-orang yang berada diatas..Kalau ikutkan hati nak jew lestik orang-orang yang kat atas yang sombong,,riak,,takbur dan seangkatan dengannya..hahaha So apa yang perlu kita lakukan bila berada didalam situasi sedemikian rupa..??

1st sekali jangan sesekali berputus asa..sebab ape..??Sebab sekali ko putus asa memang susah laa weh nak bangun balek..Dah laa frust menonggeng lepas tuh dihempap pulak dengan roda gedabak tuh..Owh memang dasatttt laaa..hahaha So jangan la rasa macam tu okei,,kena laa kuat..Orang laen boleh naik atas kenapa aku tak boleh..Insyallah satu hari nanti berkat usaha kita sendiri kita pon boleh duduk dekat atas roda tuh macam orang laen..Lepas tuh bila dah dapat naik ape lagi tolak jew la orang kat atas yang kekwat sangat tuh bia dia rasa pulak cane kita rasa bila kat bawah..hahahha (jahat siak)..


Ahakzzz..Yang ni cane pulak ni weh..hahaha Mungking maksud gamba ni adalah kehidupan yang stabil-stabil sahaja..Dia dok tengah-tengah roda jew..Nak kata atas tak,,nak kata bawah tak..Bagus ke hidup macam ni..??Ermmm terpulang lah pendapat masing-masing,,bagi aku okeh kot janji bila dah berada pada keadaan macam ni jangan lah pulak terjatuh kebawah toink toink toink..Kena lah berusaha untuk memanjat roda tu keatas..Tiada yang mustahil didunia ini pahammmm...Dan sesungguhnya aku sedang berusaha untuk memanjat roda aku supaya aku boleh sampai kepuncak roda yang paling tinggiiiiii sekali..(cewahhhhh)..



(p/s : lari dari topik sket...So buat angah aku yang baru lepas kawen tuh,,aku dengan ini mengumumkan bahawa aku ingin mengucapkan "SELAMAT PENGANTIN BARU"..semoga kekal dan berbahagia sampai syurga..=) )



4 comments:

nur diana rozali said...

agree..bgus en3 ko,pnuh mkne..jgn serik brusaha..lain org lain Dia nk bagi..kan

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

taw xper..luahan hati jewk nyah..hahahaha mende sekeliling wat aku pk lumrah kehidupan tuh macam2..hauhauhau...=)

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

wah~ makin rajin wat dodol gitew..... hehe..cayalah beb!
aku jek malas skang..hehe

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ : ermmmm time boring,,time idea mencurah2 keladang gandum aku rajen lah..hahhahahah