♥ sayunk-sayunk kuh ♥

Saturday, June 4, 2011

♥ kawan-kawan saya dah kurus ♥





السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ



Tajuk entry sangat tak boleh bla..Mungkin ada sesetengah mereka yang iri hati bercampur jeles dan cemburu akan mengeluarkan ayat seperti "eleh poyo jew ko cik jenab,,kurus la sangat"....tak pon ada jugak yang akan cakap "okeh memang kurus~tangan didada mata keatas~"..Tapi aku tak kisah semua cacian dan makian tuh,,sebab dengan senang hatinya aku akan balas balek semua tuh dengan ayat yang paling syahdu dan lembut dialam semesta ni..."hey you yang dok ngumpat aku tuh,,middle finger on your face laaa wehh"(sori incik gambit wa pinjam ayat lu)..hahahahaha


Okeh laa,,sebenarnya sekarang aku ade wishlist terbaru kot..eceh Seperti yang korang leh tengok dekat side tepi belog ni aku ade senaraikan wishlist aku untuk 2011..hahaha tetibe aku rase sangat poyo kot sebab mintak mende-mende cenggitu..Pedulikan,,sebab wishlist pertama dah tercapai sekarang aku nak gantikan wishlist tuh dengan.."aku nak kurus macam 4 tahun lepas.."...Okeh jom gelak ramai-ramai.. =/

Tau tak kenapa aku cakap aku dah kurus...Alkisahhhh,,toiyibbbb begini ceritanya.........

Pada setiap hari yang pagi,,,,,,,,,


As u know,,aku pegi keje naik incik moto jew,,korang tau tak bawak moto ni boleh bakar kalori kite..(okeh sile buat-buat percaya kalau tak nak aku sekeh)..Okeh cengginila masa kita bawak moto body-body dan spare-spare lelemak diperot akan terdedah kepada cahaya matahari..Cahaya matahari mengeluarkan haba..Haba telah menyerap kedalam lelemak a.k.a kasih sayang yang melimpah ruah tuh dan seterusnya membakar lelemak itu sehingga lelemak itu yilekkkkk....So kesimpulannya sila la bawak moto dibawah terik matahari setiap hari..(okeh ini autaaaa bukan fakta)..hahahahahaha

Dah la merepek kerepek nyer,,terus terang benderang jew la..Aku nak cite pasal tempat letak incik moto..Ianya terletak dihujung pelusuk selatan kilang..Huh lepas tuh office lak dok dekat depan sekali..Setiap hari sempot menpot jugak aku termengah mengah berjalan nak masuk office..Okeh aku bukan mengeluh cuma nak bagi taw,,tapi takpe aku tak heran sangat sebab berjalan tuh pon dah bakar kalori aku berapa banyak dah..(hahaha coittttt giler)


Dan seperti kebiasaan dan selalunya,,kebanyakan kilang jepun mahupon korea pasti akan ada senaman pepagi khas dan teristimewa buat pekerja-pekerja yang disayanginya..So inilah aktiviti sihat aku setiap pagi,, kalau dulu masa tengah pektikal setiap hari aku akan ponteng bersenam sebab malas giler..Actually bagus jugak kot sebab kalau tak jangan harap ler aku nak bangun pepagi semata-mata nak bersenam..Mau muntah darah kot dak BECK SENGAL tuh bile tengok aku bersenam pepagi..hahaha Tapi sekarang dah tak kesah,,dah jadi rutin dah pon..Step-step comel tuh pon dah reti dah..Lagi-lagi bila kena star jump...(okeh tipu jewk ingat mase zaman study ke star jump star jump nih)

Tapi mende yang paling aku nyampah gegiler bilemana mase kena buat keje yang melibatkan mesin photostat atau bile aku nak print sumthing..Aku tak tahulah idea makhlok mane yang pegi letak mesin tuh jauh kemain dipelusuk dunia..Kadang-kadang rase cam nak tarik jew mesin tuh letak sebelah aku..Paham tak jauh nak jalan pegi sana..Kalau sekali dua jew aku kena pegi tak pe nie tak kalau time banyak keje mau puluh-puluh juta kali..(okei tipu jewk)..Banyak komplen laa minachi nie kan..hahahaha xdek laa gurau jewk lah (ayat kaber takot bos bace) mungkin cara ini melatih aku supaya bersenam sikit jangan asyik nak menepek jewk depan pc..~tangan didada mata keatas~...hauhauhauhau


Okeh sekian sahaja cerita dongeng malam..Rase-rasenyer lagi 2 3 bulan mau kurus aku lah aku dek gare-gare aktiviti sihat aku setiap pagi nih..awwwww..hahahaha tapi sebelum tuh cer upload cer upload gambo kurus tuh..hahahaha

(p/s : nie pic mase tahun 2007..Dah lame tuh,,mase nih tengah selim river lagi sampaikan pakai safety shoes besa gedabak membuktikan keselim riveran aku masa tuh..45kg,,oit giler agak-agak boleh dapat balek kew berat cam tuh...Aaah jangan nak berangan kalau hari-hari sental sampai 3 pinggan..Melampau kaw nok..hahaha)

2 comments:

Ca Ezah said...

kah3.gile kurus ko masa sem1..heh3.... xsangka aku....

ish3..banyak nyer ko bjalan ek.bagus2....ade senaman tu? padan muka..dulu malas2 lagi... :P

Unknown said...

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ : kurusss kan..skung lagi kurus..(konon-konon)..hahahahah aku pown xcayer pic ituuu..kahkahkahkah