♥ sayunk-sayunk kuh ♥

Sunday, July 3, 2011

♥ lempang lelaju nak..?? ♥





السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ



AMARAN : INI ENTRY ILMIAH..!!SILA BACA DENGAN PENUH PERASAAN..!!




*sekeping gambar boleh memberi sejuta jawapan*
*sumber incik google*


Baru lepas bukak website http://www.kotex.com.my ..Lepas tuh terbaca pulak pasal PMS..Tahukah anda apa itu PMS..??Tak pastilah kalau jejake jejaki diluar sana tahu atau tidak maksudnya..Jika tahu anda sangat hebat..Bravoo..Yang tak tahu tuh pegi goggle sekarang dan anda akan menjadi jejake yang hebat jugak..Wooooo~~~(sambil buat ombak)

PMS atau sindrom pra haid adelah salah satu gelaja/simptom,penyakit/sindrom yang berlaku terutama kepada gadis-gadis,,wanita-wanita dan perempuan-perempuan sejati,,tulen lagi asli..Biasanya ia berlaku kira-kira dua minggu sebelum bermulanya haid,,dan simptom ini berbeza dengan dismenorea yang terjadi ketika bermulanya haid. So dapat disimpulkan disini PMS dengan dismenorea atau dalam bahasa melayu kuno adelah SENGGUGUT merupakan satu menda yang sangat berbeza.. (yeahhh lepas nie dah boleh jadi cikgu pakar sakit puan)..

Perkara-perkara sadis yang berlaku semasa gejala PMS melanda..


*Tahukah anda bahawa seseorang yang mengalami PMS boleh bertukar menjadi seorang "singa perempuan" yang garang*
*sumber incik google*

1.Perubahan emosi..
-akan terjadinya perang dunia kedua..Kadang-kadang menda kecik je pon tapi marahnya macam hape jew..So kepada kaum-kaum adam sila paham akan situasi ini dek kerana hormon-hormon yang terkandung didalam badan seseorang wanita itu sedang 'menggiler' dengan pesatnya..



*bapak giler gelojoh..sumpah aku tak macam nie..hahaha*
*sumber incik
google*

2. Mengidam..
-berkemungkinan nafsu makan akan membuak-buak dengan rakusnya mengalahkan raksaksa..Masa tuh mesti nak mengidam nak makan benda bukan-bukan..Jadi sila jangan salah anggap jika tiba-tiba 'perempuan' itu berubah sedemikian rupa..(eh aku mengidam jugak,,tapi mengidam nak pegi ZOO..Nie kire PMS jugak kew..??owh shit..!!)


*muke boring sebab malas buat keje,,mase nie hormon malas tengah giat berpesta dalam badan*
*sumber incik google*


3. Tahap konsentrasi yang lemah..
-Malas cakap banyak nie aku tuju buat bos kesayangan aku..Ampun beribu-ribu ampun kalau aku malas nak buat keje..Kalau buat pon terhegeh-hegeh macam sipot sedut..Jangan salahkan aku tapi mungkin masa tuh tengah PMS..hakhakhak (alasan semata-mata)..





4. Hilang selera tidur..
-Hahahaha ko tahu tak hilang selera tidur tuh macam mana..??Ha macam nie lah,,pukul 1 pagi tak tidur lagi ciap hapdate belog bagai,,kemainnn..Ntah la selera tidur aku baru jugak hilang nie,,biasanya lepas Isyak dah terbongkang nie tak kemain susah nak tidur..Adakah ini tanda-tanda PMS..Owh mannn,,lepas nie dah kena stanby beli pad kotex chantek giler wane wani
macam dekat bawah nie..hahaha


*motip kotex buat pad wane wani aku tak tahulah,,mungkin bile pakai kiter jadik ceria bak sinar suria kot..ceh ceh ceh..Okeh lepas nie boleh singgah kedai beli..hahaha*
*sumber incik google*


kbai......



(p/s : kalau lu orang nampak muka aku ketat masa tengah keje sila jangan tegur sebab nanti aku berubah jadi 'singa perempuan' baru tau..Kalau kaco jugak senang jew jawapan aku LEMPANG NAK..?? )

4 comments:

suha said...

syg nak pake bila chantek cenggini (^_^)


amboi,page under construction nampak?hehe

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

hakhakhak..itulah,,aku pown xtaw lah ape motip kotex buat chantek wane wani cenggitu..bukan orang nmpk pown kat dalam...yelerrr,,tengah carik orang buatkan header freee..ceh ceh ceh..=)

nur diana rozali said...

tkut ak tgk gmbr pmpuan ngn jam tu
adeiii..eh ko,jgn nk b'alsn sgtlaa...ha3
ak ske style blog ni skrg,jelas n snang ckit nk bace cik pijah oi

♥ ..cik jenab a.k.a fieza ..♥ said...

asal takot sbb muke mcm ko kew..hehehe kn kn kn kn chantekkkk kn kn...hehehe kasi aku header freee xdek header lagii nih..huhuhu