♥ sayunk-sayunk kuh ♥

Monday, April 25, 2011

♥ debat perdana UBM : "kipas mengipas best sangat ke "♥


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ


UBM buat debat lah pulokkk..Tajuk debat macam best..So terus lah jejari runcing la sangat ni menaip..hehehe Oppss sebelum tuh mintak maaf entry ni tidak menepati piawaian debat yang sebenar,,aku gunakan bahasa pasar je sebab rasa lebih mudah kot nak meluahkan pendapat..



PERLU KE "KIPAS-KIPAS" NI..??

Kalau ikut definisi "mengipas" ni sebenarnya boleh bawak banyak maksud..Tetapi kalau ikut tajuk definisi die lebih kepada "membodek",,"menyendeng",,"menepek "dan sebagainya..Okeh sekarang aku nak tanya apa pulak definisi "blogger otai" dan " blogger baru"..??

blogger otai

  • Adakah tittle blogger otai ni diberikan kepada orang yang sudah lama berbelog means dah bertahun-tahun berbelog..??
  • Atau mereka yang sudah femes emes kita panggil mereka otai..??
  • Atau mereka yang sudah berumur lanjut..??
  • Tapi macam mana pulak blogger yang dah bertahun-tahun berbelog tapi follower secipot jew,,adakah dieorang dalam kategori blogger otai jugak..??

blogger baru.

  • Apakah ciri-ciri blogger baru..??
  • Adakah tittle ini diberikan kepada golongan yang baru je buat belog 2 3 hari..??
  • Atau mereka yang ada follower dan entry yang sikit jew..??
  • Atau mereka yang mempunyai usia yang masih muda..??

So sesape yang bace entry nie aku nak mintak pendapat korang lak mengenai perbezaan kedua-dua nih okeh..=)


PERLU KE..??

Semua orang bermula dari ZERO..Blogger-blogger otai dulu pon kebanyakan sumer bermula dari bawah..Tapi macam mana dieorang boleh naik lalu terus menjadi femes emes..??Adakah dengan cara mengipas blogger-blogger yang lagi otai dari dieorang..??Wallahualam itu aku tak tahulah,,kena tanyer empunya badan sendiri lah..Tapi bagi aku lah kan nak mengipas blogger otai ni boleh tetapi kipaslah mereka dengan CARA YANG BETUL dan juga berhemah..

BAGAIMANA CARA "MENGIPAS" YANG BETOL..??

Mengipas ni ada macam-macam cara jugak..Nak kipas pon agak-agak lah kan..JANGANlah sampai guna ayat " Owh abang otai saya ni newbie/baby blogger lagi tolonglah upkan saya,,tolonglah promotkan belog saya"..Haaa cara ni tak bagus yer,,jangan sesekali ngengade nak buat ayat cam tuh,,aku jotos jugak nanti..hehehehehe..Tapi macam mana cara nak mengipas yang betul..??

Seperti yang kita sedia maklum,,(ceh ceh) kebanyakan blogger-blogger otai ni suka sangat buat buat segmen,,buat contest,,bloglist lah dan macam-macam kan..Lagi pon niat si otai-otai ni murni nak memeriahkan lagi industri blogging nie..Mungkin jugak otai-otai nie penah rasa macam mana susah payah dieorang nak naik sampai ketahap sekarang..So sebagai newbie/baby blogger aku rasa tak salah kalu nak join mende-mende macam ni..Bagi aku lah ni salah satu cara nak bagi belog kita dikenali dan ini bukan kategori mengipas..

Lagi 1 bila kita join mende-mende ni sumer kan sekurang-kurangnya mereka-mereka yang berada didunia belog ni boleh tahu tentang kewujudan belog kita..Otai-otai dulu nak naik pon kena ada supporter kan,,ada orang yang sokong dieorang..Pendapat aku lah bila dieorang buat mende-menda macam ni secara tak langsung otai-otai belog ni dapat menyaport newbie2 nie untuk berkarya..(aku sokong mende-mende sedemikian sebab aku pon selalu join jugak..hehehe kalau yang dapat hadiah tuh lagi lah best..hehehehe)

KESIMPULAN

Kesimpulan yang dapat dibuat disini,,aku dengan penuh kesungguhan yang bersungguh-sungguh dengan ini membuat keputusan bahawa aku TIDAK MENYOKONG aktivit kipas mengipas ni TETAPI kalau nak kipas pon wajiblah melalui CARA YANG BETOL..Dan yang paling penting sekali niat tuh..So betul-betulkan lah niat masing-masing okeh..Biarlah kita bangun slow-slow dengan cara sendiri..Insyallah tak mustahil boleh berjaya jugak seperti blogger-blogger otai kan..Sebab..??sebab ape..??sebab KITASEMUASAMA..<----- pinjam ayat UBM...=)

(p/s : maaf kalau ada terkasar bahasa,,cuma meluahkan pendapat..peace not war..hehehe =) )

5 comments:

UBM said...

KAMISEMUASAMA le hehehe thx =,

Unknown said...

eh sala eh..??adesss ("______")

Khuzrin Kamarudin said...

kelakar sebenarnya kalau tengok debat ni... hehhee..

Unknown said...

Khuzrin Kamarudin : kelaka..???awat plak..??hahahhahaha =)

Benjy said...

Rasanya kesimpulan yang terakhir memberi situasi WIN-WIN walaupun pada keseluruhannya Cik Jenab tidak menyokong ... aik ! nampak gaya Cik Jenab lebih otai daripada b3njy ... sbb b3njy baru aktif Feb 2011 ,... so kalau cam tu b3njy KIPAS Cik Jenab ni boleh ke ? ... hehehehe (jangan marah saja bergurau)