♥ sayunk-sayunk kuh ♥

Wednesday, April 6, 2011

♥ puisi cinta dan airmata ♥


PUISI CINTA DAN AIR MATA


ari nie taknak buat entry panjang-panjang lebar..

sebab

malas macam sipot (cian sipot)
+
boring macam orang yang bace entry nie (ha kan dah kene suwii der)
+
xdek mood nak bercerite dongeng yang wat orang ketawe tergoling2

cume nak cakap sangat-sangat sedey..

tak taw kenape

mungkin sebab terase sangat sunyi

disamping

pikirkan mase depan yang masih kelam

dan juga

mugkin memikirkan masalah lemak tepu yang kian bertambah

atau

kisah cinta yang terpisah jaoh kot =(

oh tidakk

aku kene kuat sekuat pokok kelape

walaupown sebenarnyer aku tersangatlah lemah sekarang

dan haty nie sangat lah rapuh serapuh biskut tiger

dan

biler duduk sengsorang sambil melihat kipas syiling

mula terpikir berapa kali ia berpusing

dan

air mate mula menitik

sebab

tak tercapai dek akalkuh untuk mengiranya

oh haty

sabarlah,,kadang-kadang kiter kena hidup menipu (sedikit sahaja)

dengan cara berpure-pure gembira dihadapan semua
+
dengan mengukir senyuman palsu
+
serta lawak yang agak ngok ngek

tapi xsemudah itu

kerana

kesedihan dihaty xkan dapat diubati

kadang-kadang terase seperti mahu terbang sahaja

terbang jauh keangkase

tapi memang xkan mampu melainkan

dulu aku belaja rajen-rajen untuk menjadi

"angkasawanita pertama malaysia"

tapi itu angan-angan mat jenin sahaja

oh tolong lupakan

alangkah indah nyer dunia jika tiade rase

sedih
+
masalah

yang menyelubungi jiwe dan rage

xperlulah diri ini menanges terhenjot-henjot

dan

menyeliratkan urat-urat dikepale seserabot rambot kak limah

oh sudah jaoh aku merapek

marilah kembali kepangkal jalan

sekian sahaja puisi nukilan airmata aku

sesedeh citer hindustan ditibi

dan

seumpama citer dalam novel "andai itu takdirnya"

dan

buat kamu kamu kamu dan kamu yang membaca

time kaseh diucapkan

kerana sudi membace

CITER DONGENG INI..



(p/s : nak pinjam bahu leh..??nak nageh macam orang meroyan sambil lap hingus hingusan =( )














4 comments:

♥CiK duYung♥ said...

ko dah knaper nyah?

♥ ..misz jenab..♥ said...

huahuahua..biase laa nyot idup nie umpama rode beskal...kadang2 kat atas kadang2 kat bawak kadang2 dok tengah2..=)

nur diana rozali said...

awat ni jenab?
iskkk bird biru tu terbang2 plak..kacau je ak nk bace...hik3

♥ ..misz jenab..♥ said...

alaa makcik diana sajek jewk laa nak berputis puitiss sket..hehehehe..ko terer ko tangkap lah burung tuh macik wat masak lomak..=)